Britský expert na webovou analytiku, kterého jsme vybrali na zákládě zpětné vazby z prestižních analytických akcí. Peter je mimochodem hlavní organizátor úspěšné londýnské (ne)konference MeasureCamp. Říká o sobě, že se drží jednoduchých principů. Cílem webové analytiky by podle něj mělo být zlepšení výkonnosti podniku, ne jen produkování reportů a nekonečných tabulek. Mezi klienty, se kterými Peter pracoval, patří například ASOS, Debenhams, uSwitch, Europcar, BBC nebo Vodafone.
Analytics is great, it gives you so much information. Everyone knows now that you can’t manage what you don’t measure. And there are incredibly powerful tools which are free. So with all this, why aren’t organisations getting value out of analytics? Peter could explain this, go through the barriers and issues one by one. It would be nice to know but wouldn’t really solve anything. Instead let’s focus on Making Analytics Valuable. Immediately. Peter will take you through six different areas of Analytics, telling you how to use this to get value from your analytics (whatever the tool). There will be a mix of stories & examples to illustrate the approaches he recommends. To make this really practical, Peter is including a range of templates that you can use useful to get more value out of your analytics.