Ranní workshop Google Tag Manager Masterclass Místo konání: NEWTON College

Simo Ahava

Simo Ahava

Bezpochyby vycházející hvězda webové analytiky. Simo je SEO manažer v agentuře Netbooster Finland, specializuje se především na propojení offline dat s webovou analytikou, honosí se dokonce titulem Google Developer Expert pro Google Analytics. S GA pracuje již od dob urchin.js, s Google Tag Managerem okamžitě od jeho vydání. Věří v data, předávání praktických postupů, důležitost vzdělání a v obecnou důležitost onlinu. Znáte vhodnějšího kandidáta do týmu řečníků Marketing Festivalu?

Počet míst: 22
Jazyk: anglicky

Proč jít na workshop?

  • In this workshop we migrate a website from on-page Google Analytics tracking to Google Tag Manager
  • Along the way you'll learn best practices for tag management, as well as how to manage your tag setups in the leanest and most effective way
  • We'll go over JavaScript concepts such as the dataLayer Array and the Document Object Model, but each will be inspected in the context of the tool in order to make the lessons as relevant as possible
  • We'll take a look at Auto-Event Tracking and some of the awesome, magical things you can do with Google Tag Manager
  • We will leverage the powerful out-of-the-box features of Google Tag Manager, and we'll look at some customization opportunities as well

Co se naučíte?

You will learn the Hows, Whats and Whys of Google Tag Manager, and if you're not a convert yet, you'll surely learn to appreciate its power and flexibility in managing the tags you deploy on your website. The lessons are designed to be scalable, so even though the migration is done on a very small website, the action points learned during the class can be transferred to larger-scale websites and tag setups as well.

Potřebné znalosti

The class is for skill levels beginner through advanced, though previous experience with Google Analytics is definitely a huge plus. A basic knowledge of how the web browser works (JavaScript, DOM, HTML) is recommended.

Obsazenost workshopu

Další workshopy ranního bloku

Tom Davis

Tom Davis

Going Further With MailChimp’s Automation

Jazyk: anglicky
Počet míst: 10 / 20
Ondřej Krišica

Ondřej Krišica

Sklik PPC prakticky – zvýšení výkonu díky auditu kampaní...

Jazyk: česky
Počet míst: 21 / 21
Vladimír Šandera

Vladimír Šandera

50 % největších e-shopů už používá live chat. A co vy?...

Jazyk: česky
Počet míst: 12 / 36
Julie Joyce

Julie Joyce

How to indentify and get rid of your most dangerous links

Jazyk: anglicky
Počet míst: 20 / 20
Ondřej Klega

Ondřej Klega

Customer experience, retence, loajalita, věrnostní programy...

Jazyk: česky
Počet míst: 25 / 25
Ondřej Sláma

Ondřej Sláma

Rozhýbejte svou značku s hvězdnými video kampaněmi

Jazyk: česky
Počet míst: 17 / 20
Jakub Drahokoupil

Jakub Drahokoupil

Google Analytics – pokládáme základy pro vaše obchodní rozho...

Jazyk: česky
Počet míst: 12 / 12
Craig Sullivan

Craig Sullivan

Conversion Optimisation - The Inside Track

Jazyk: anglicky
Počet míst: 30 / 30